Stekare

Många pojkar benämns idag med ordet "stekare", ett ord som jag tycker missbrukas i dagens samhälle. Därför ska vi reda ut lite vad en sk. "stekare" egentligen är.
Enligt http://wikipedia.org/ passar följande in på en "stekare":

  • Flottigt Runar-hår, brun utan sol-kräm, Canada Goose-täckjacksväst, röd skjorta, jättestora wraparoundshades, blekta lyxjeans och hiphop-sneakers.
  • Stereotypen "stekare" refererar vanligtvis till en typ av yngre manlig person som är eller åtminstone tydligt försöker ge sken av att vara ekonomiskt oberoende
  • Glider runt som ett rikemansyngel i Armanikostym och "håller hov på en innekrog i Stockholm" och betalar alla sina utsvävningar med "pappas plastkort".

    "Stekarn", som spenderar över 12 000 kronor på en hårklippning, äter Biff Rydberg till mousserande vin på Teatergrillen eller Riche, och sedan festar på Sturecompagniet

En blid på en äkta "stekare" bjuder vi på här:



Nu har jag rabblat upp en massa fakta utan att egentligen ha kommit till den punkten som jag stör mig på, för det finns en sådan punkt, annars skulle jag inte skriva om dessa söta små bortskämda varelser. 
Mitt centrum för agressioner i detta fal är att pojkar som varken ser ut som killen på bilden, bor i stockholm eller annan storstad, eller har ett fett bankkonto refererar till sig själv eller till sina vänner som "stekare". Och nej det finns inte en lite grupp "stekare" i varje liten stad. Inbilla er för gudskull inte att man kan vara "stekare" i en stad i de norrländska skogarna och se ut på följande sett:



(Personen på bilden har inget med saken att göra)

Det blir för oss pålästa människor här på bloggen väldigt löjligt när vi hör "din jävla stekare!" till höger och vänster ute på stan och krogen. Så snälla tänk till innan ni vräker ur er dessa fasansfulla felsägningar. Om ni inte fattar så kolla på bilden på stekaren och har varken du eller dina kompisar minsta likhet med killen på bilden så referera inte till er själv som stekare.

Allt för ikväll, sovgott.

/C to tha H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0